nowelizacja ustawy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mkl1
Stary bywalec
Posty: 1000
Rejestracja: śr 25.paź.2006 - 14:18
Lokalizacja: KATOWICE
Moja broń:

Post autor: mkl1 »

cpt.Nemo pisze:
mkl1 pisze:Tekst został przesłany do redakcji "Strzał" i na ręce Pana Lewandowskiego.
Taaa.
A o tej nieszczesnej Europejskiej Karcie Broni cos tam wspomniales ?


pozdrawiam, leszek
i tu jest 'szkopół" pytałem pewnego prawnika( tez lubiacego strzelać) i trudno problem rozgryźć, ponieważ "E.K.B" jest związana z bronia posiadana na zezwolenie....
Więc jak broń jest bez zezwolenia to nie łapie sie do zapisu w EKB

kólko sie zamyka..
Nie wiedzaiłem jak z tego wybrnąć, wiec nie napisałem... :x
ale jak masz jakoweś pomysły prawne jak to "obejść" albo inny sposób to proszę napisz...
pozdrawiam
Awatar użytkownika
cpt.Nemo
Stary bywalec
Posty: 516
Rejestracja: śr 11.paź.2006 - 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Moja broń:

Post autor: cpt.Nemo »

mkl1 pisze:ale jak masz jakoweś pomysły prawne jak to "obejść" albo inny sposób to proszę napisz...
pozdrawiam
Pewnie wystarczylo by zmienic slowa wymyslone przez nasza milicyjnosc :
http://www.militaria.tm.pl/forum/viewtopic.php?p=65
Art. 10a. 1. Na wniosek osoby posiadającej pozwolenie na broń palną właściwy organ Policji wydaje Europejską kartę broni palnej.


Na madre slowa zastosowane przez Unie :)
Tako rzecze Unia :
http://biurose.sejm.gov.pl/teksty/i-505.htm
Europejska Karta Broni Palnej jest wydawana przez władze państwa członkowskiego na prośbę osoby, która, zgodnie z prawem, weszła w posiadanie i używanie broni palnej.
Ale to by znowu za proste bylo dla naszych wladcow :(
Od takiej wolnosci, chocby nawet zalecanej przez Unie, naszym przyglupim strzelcom CP napewno by sie we lbie przewrocilo. Popatrz nawet prawnikow przekonali :( ze ich interpretacja z gruntu nieuczciwa, jest dobra i jedyna mozliwa :(
von Eisenritter
Posty: 44
Rejestracja: pn 26.lut.2007 - 18:45
Moja broń:

Post autor: von Eisenritter »

Moze i dobry pomysl z ta karta, tylko ze u nas tak realnie myslac, ta prosba o ktorej mowa w cytowanym fragmencie (EKB), zostalaby rozbudowana do nakazu posiadania sejfu drzwi pancernych, kombinezonu saperskiego dla siebie i rodziny, wzmocnienia stropu belkami klasy AO, lub opcjonalnie zelbetem, ale to istnialoby ryzyko nie przychylnego ustosunkowania sie do prosby, oraz, co najwzniejsze, testy psychiatryczne, testy neurologiczne, testy okulistyczne, ktore trzeba zdac obowiazkowo,. A do tego, kategorie zdrowia A1, oswiadczenie o niekaralnosci w 5 kopiach, zgode komendanta policji oraz prokuratury rejonowej, wykaz z banku swiadczacy o wyplacalnosci (coroczne oplaty (tzn haracz)).

No i trzy zdjecia oraz kolejna gruba kasa za przyjecie prosby, 3 lata czekania i mozliwe ze bedzie zgoda :D

Swoja droga, obecna sytuacja, ze mozna kupic bron CP bez zadnych zezwolen, jest moim zdaniem calkiem komfortowa.
MaciekP
Stary bywalec
Posty: 920
Rejestracja: śr 11.paź.2006 - 16:52
Lokalizacja: Lublin
Moja broń:

Post autor: MaciekP »

Moim zdaniem, też ta sytuacja jest komfortowa, i niechby taka została, tylko że "różne siły" zaczynają przy nowelizacji bądź zmianie ustawy gmerać i wobec tego powinniśmy mieć jakieś z grubsza chociażby uzgodnione stanowisko w tej sprawie, a do tego dość daleko.
Awatar użytkownika
George
Bywalec
Posty: 298
Rejestracja: śr 18.paź.2006 - 07:44
Lokalizacja: Północne Mazowsze
Moja broń:

Post autor: George »

Właśnie w prezencie na Niedzielę Palmową dostałem od kolegów z Mazowieckiego Stowarzyszenia Strzeleckiego miłą informację, że w wyniku konsultacji w MSWiA powstał alernatywny do tego z 2005 r. projekt zmian ustawy o broni i amunicji. Nie zapadła jeszcze decyzja czy
zostanie skierowany do komisji sejmowej łącznie z poprzednim, czy oddzielnie.

"Strona główna / Projekty aktów prawnych / 2007/
2007
Projekt Ustawy z dnia ... 2007 roku o zmianie ustawy o broni i amunicji
Ustawa z dnia ... 2007 roku o zmianie ustawy o broni i amunicji
Art. 1. W ustawie z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (Dz. U. z 2004 r. Nr 52, poz. 525 z późn. zm.1)) wprowadza się następujące zmiany:
1) w art. 9:
a) dodaje się ust.4 w brzmieniu:
"4 a. Broń palną wytworzoną przed rokiem 1870 lub replikę tej broni, jeżeli jest przeznaczona do celów sportowych, można posiadać na podstawie karty rejestracyjnej broni wytworzonej przed rokiem 1870 lub repliki tej broni, wydanej przez właściwego ze względu na miejsce stałego pobytu zainteresowanej osoby lub siedziby zainteresowanego podmiotu komendanta powiatowego (miejskiego) Policji, a w przypadku żołnierzy zawodowych - na podstawie pozwolenia wydanego przez właściwego komendanta oddziału Żandarmerii Wojskowej."
b) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
"5. Ilekroć w dalszych przepisach ustawy jest mowa o właściwych organach Policji, należy przez to rozumieć organy właściwe do wydawania pozwoleń na broń lub karty rejestracyjnej broni, o których mowa w ust. 1-4a."
c) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
"6. Pozwolenie na broń, karta rejestracyjna broni palnej pozbawionej cech użytkowych, karta rejestracyjna broni pneumatycznej i karta rejestracyjna broni wytworzonej przed 1870 rokiem lub repliki tej broni są wydawane na czas nieokreślony."
d) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
Karta rejestracyjna broni pneumatycznej i karta rejestracyjna broni wytworzonej przed 1870 rokiem lub repliki tej broni są wydawane po przedstawieniu dowodu opłaty rejestracyjnej w kwocie 50 zł. regulowanej co roku o wskaźnik wysokości opłat administracyjnych
e) ust. 6 otrzymuje brzmienie:


Wydanie karty rejestracyjnej broni pneumatycznej i karty rejestracyjnej broni wytworzonej przed 1870 rokiem wymaga jedynie przedstawienia zaświadczenia o niekaralności za przestępstwa przeciwko życiu, zdrowiu lub mieniu


d) w art. 13:
a) ust. 5 otrzymuje brzmienie: "5. Zarejestrowanie broni palnej pozbawionej cech użytkowych, broni pneumatycznej i broni wytworzonej przed rokiem 1870 lub repliki tej broni potwierdza się w karcie rejestracyjnej broni, która jest wydawana posiadaczowi broni."
b) ust. 7 otrzymuje brzmienie:
"7. Broń pneumatyczna i broń wytworzona przed rokiem 1870 oraz replika tej broni nie może być zarejestrowana na rzecz osoby, która:
1) nie ma ukończonych 18 lat;
2) nie przedstawi:
a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego stwierdzającej, że nie była ona skazana prawomocnym orzeczeniem sądu za przestępstwo przeciwko życiu, zdrowiu lub mieniu."
c) ust. 9 otrzymuje brzmienie:
"9. W przypadku wydania decyzji administracyjnej o odmowie zarejestrowania broni palnej pozbawionej cech użytkowych, broni pneumatycznej i broni wytworzonej przed rokiem 1870 lub repliki tej broni Policja, a w przypadku żołnierzy zawodowych - Żandarmeria Wojskowa, może za pokwitowaniem przyjąć tę broń do depozytu. Koszty związane z deponowaniem broni ponosi osoba zgłaszająca broń do rejestracji. Przepis art. 23 ust. 3 stosuje się odpowiednio."
3) po art. 14 dodaje się art.14 aw brzmieniu:
"Art.14 a. Istotne części amunicji w postaci prochu czarnego można nabywać na podstawie karty rejestracyjnej broni wytworzonej przed rokiem 1870 lub repliki tej broni."
4) w art. 15 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
"5. W przypadku ujawnienia okoliczności dostatecznie uzasadniających podejrzenie, iż osoba posiadająca pozwolenie na broń lub zarejestrowaną broń pneumatyczną albo zarejestrowaną broń wytworzoną przed rokiem 1870 lub replikę tej broni należy do osób wymienionych w ust. 1 pkt 2-4, właściwy organ Policji może zobowiązać tę osobę do niezwłocznego poddania się badaniom lekarskim i psychologicznym i przedstawienia orzeczeń. W przypadku wydania negatywnego orzeczenia lekarz lub psycholog zobowiązany jest zawiadomić o tym właściwy organ Policji."
5) w art. 16:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
"1. Osoba, która występuje z podaniem o wydanie pozwolenia na broń, jest obowiązana zdać egzamin przed komisją powołaną przez właściwy organ Policji ze znajomości przepisów dotyczących posiadania i używania broni oraz umiejętności posługiwania się bronią."
b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
"3. Minister właściwy do spraw wewnętrznych, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych, określi w drodze rozporządzenia, tryb przeprowadzania i zakres przedmiotowy egzaminu, skład komisji egzaminacyjnej oraz stawki odpłatności za egzamin. Egzamin powinien składać się z części teoretycznej dotyczącej znajomości przepisów w zakresie zgodnego z prawem posiadania i używania broni, oraz części praktycznej, dotyczącej umiejętności posługiwania się bronią, a stawki odpłatności za egzamin powinny być zróżnicowane w zależności od celu, w jakim ma być wydane pozwolenia na broń."
6) po art. 17 dodaje się art.17 aw brzmieniu:
"Art.17 a. 1. Właściwy organ Policji odmawia wydania pozwolenia na broń podmiotom, o których mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1 i 2 w przypadku:
1) braku okoliczności uzasadniających uzbrojenie specjalistycznej formacji ochronnej w rodzaj i liczbę egzemplarzy broni określonej we wniosku;
2) niesporządzenia protokołu powołania wewnętrznej służby ochronnej;
3) niespełnienia wymogów w zakresie zasad i warunków przechowywania broni i amunicji.
2. Właściwy organ Policji odmawia wydania pozwolenia na broń podmiotom, przedsiębiorcom i instytucjom, o których mowa w art. 29 ust. 1 pkt 3-6, w przypadku:
1) braku okoliczności uzasadniających wydanie pozwolenia na broń;
2) niespełnienia wymogów w zakresie zasad i warunków przechowywania broni i amunicji."
7) w art. 18:
a) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
"3. Osobom posiadającym zarejestrowaną broń pneumatyczną lub zarejestrowaną broń wytworzona przed rokiem 1870 lub replikę tej broni w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2-4, unieważnia się kartę rejestracyjną broni."
b) ust. 7 otrzymuje brzmienie:
"7. Osobom posiadającym zarejestrowaną broń pneumatyczną lub zarejestrowana broń wytworzoną przed rokiem 1870 lub replikę tej broni w przypadkach, o których mowa w ust. 5 pkt 2-6, można unieważnić kartę rejestracyjną broni."
8) po art. 18 dodaje się art.18 a w brzmieniu:
"Art.18 a. 1. Właściwy organ Policji cofa wydane pozwolenie na broń podmiotom, przedsiębiorcom i instytucjom, o której mowa w art. 29 ust. 1
1) na wniosek przedsiębiorcy lub kierownika jednostki;
2) gdy ustały okoliczności uzasadniające wydanie pozwolenia na broń;
3) gdy naruszono obowiązek powiadomienia organów Policji o utracie broni lub amunicji, o którym mowa w art. 25.
2. Właściwy organ Policji może cofnąć pozwolenia na broń podmiotowi, o którym mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1 i 2, jeżeli podmiot, któremu pozwolenie zostało wydane:
1) nie przestrzega zasad wykonywania zadań ochrony realizowanych z bronią przez specjalistyczną uzbrojoną formację ochronną;
2) naruszył zasady lub warunki właściwego przechowywania, noszenia bądź ewidencjonowania broni, określone w odrębnych przepisach;
3) wykorzystuje broń niezgodnie z celem, w jakim została wydana;
4) udostępnia broń i amunicję osobom nieposiadającym do tego odpowiednich uprawnień;
5) nie dopełnił obowiązku rejestracji broni, o którym mowa w art. 13.
3. Właściwy organ Policji może cofnąć pozwolenie na broń podmiotom, o których mowa w art. 29 ust. 1 pkt 3-6, jeżeli podmiot, któremu pozwolenie zostało wydane:
1) udostępnia broń osobom nieposiadającycm do tego odpowiednich uprawnień;
2) wykorzystuje broń niezgodnie z celem, w jakim została wydana;
3) nie dopełnił obowiązku rejestracji broni, o którym mowa w art. 13;
4) nie przestrzega zasad i warunków przechowywania, noszenia i ewidencjonowania broni i amunicji, o których mowa w art.32."
9) w art. 19 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
"2) okoliczności, o których mowa w art. 18 ust. 1 pkt 2 i 4 oraz ust. 5 pkt 2-6, w zakresie zarejestrowanej broni pneumatycznej lub zarejestrowanej broni wytworzonej przed rokiem 1870 lub repliki tej broni - a zwłoka zagrażałaby bezpieczeństwu publicznemu."
10) art. 20 otrzymuje brzmienie:
"Art. 20. Cofnięcie pozwolenia na broń, dopuszczenia do posiadania broni oraz unieważnienie karty rejestracyjnej broni pneumatycznej lub karty rejestracyjnej broni wytworzonej przed rokiem 1870 lub repliki tej broni następuje w drodze decyzji administracyjnej."
11) w art. 22 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
"1. Osoba, która utraciła uprawnienie do posiadania broni lub której unieważniono kartę rejestracyjną broni pneumatycznej lub kartę rejestracyjną broni wytworzonej przed rokiem 1870 lub repliki tej broni, jest obowiązana niezwłocznie zbyć broń i amunicję do tej broni."
12) w art.29:
a)w ust. 1 pkt 6 otrzymuje brzmienie:
"6) urzędom, instytucjom, zakładom, przedsiębiorcom i innym podmiotom, których
pracownikom broń jest niezbędna do ochrony osobistej w związku z wykonywaniem
przez nich obowiązków pracowniczych związanych ze szczególnym narażeniem na
zamach przeciwko życiu lub zdrowiu albo do ochrony mienia w związku ze zwalczaniem zwierząt dokonujących szkód w gospodarce człowieka;"
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
"2. Świadectwo broni na broń szczególnie niebezpieczną może być wydane wyłącznie podmiotom, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2 oraz placówkom oświatowym i organizatorom kursów kształcącym w zawodzie pracownika ochrony."
13) w art. 51 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
"1. Kto bez wymaganej rejestracji posiada broń pneumatyczną lub broń wytworzoną przed rokiem 1870 lub replikę tej broni albo zbywa osobie nieuprawnionej broń pneumatyczną lub broń wytworzoną przed rokiem 1870 lub replikę tej broni albo miotacz gazu obezwładniającego lub narzędzie albo urządzenie, którego używanie może zagrażać życiu lub zdrowiu, podlega karze aresztu lub grzywny.".
Art. 2. W ustawie z dnia 21 sierpnia 1997r. o ochronie zwierząt (Dz. U. 2003r. Nr 106,
poz. 1002 z późn. zm.2))w art. 33 ust.1 w pkt 6 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 7 w brzmieniu:
" 7)względami gospodarki człowieka, związanymi ze zwalczaniem szkodników nie
objętych ochroną gatunkową.".
Art. 3. Ustawa wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 96, poz. 959.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 69, poz. 625, Nr 92, poz. 880 i Nr 96, poz. 959.
Uzasadnienie
Projekt zmiany ustawy z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (tekst jednolity - Dz. U. z 2004 r. Nr 52, poz. 525). ma za zadanie uregulować problemy ujawnione w trakcie 5-letniego funkcjonowania ustawy.
Pierwszą kwestią, którą należało wziąć pod uwagę, jest fakt, iż w ostatnim czasie pojawiły się w obrocie handlowym duże ilości broni tzw. czarnoprochowej, tj, wyprodukowanej przed rokiem 1850 lub repliki tej broni. Postanowiono zmienić tę cezurę do roku 1870 gdyż celem tego ograniczenia jest niedopuszczenie do posiadania broni na amunicję scaloną. Ustawa o broni i amunicji nie narzuca na posiadaczy tej broni konieczności uzyskania pozwolenia, niemniej jednak problemem jest zakup amunicji w postaci tzw. czarnego prochu. Obowiązujące przepisy nie określają, czy osoba będąca w posiadaniu takiej broni może zakupić do niej amunicję. Dotychczasowa regulacja powodowała wątpliwości interpretacyjne.
Z uwagi na charakter i specyfikę zagadnienia należało doprecyzować i jednocześnie sformalizować przepisy ustawy w taki sposób, aby posiadacz broni czarnoprochowej, nie mając obowiązku posiadania pozwolenia, mógł zakupić amunicję do niej. Mając na uwadze powyższe, wprowadzono dla posiadaczy tej broni obowiązek uzyskiwania karty rejestracyjnej broni.
Kwestia ta została uregulowana w podobny sposób, jak możliwość posiadania broni pneumatycznej oraz zakupu do niej amunicji.
Konsekwencją tego jest też wprowadzenie do ustawy nowych uregulowań oraz dostosowanie do nich obowiązujących przepisów, mające charakter porządkujący.
Niniejsza nowelizacja ureguluje również problem wydania lub cofnięcia pozwolenia na broń podmiotom, o których mowa w art. 29 ust. 1 obowiązującej ustawy.
Dotychczas obowiązujące regulacje prawne nie przewidują odmowy wydania lub cofnięcia pozwolenia na broń podmiotom, o których mowa w art. 29 ust. 1. Nie ma więc możliwości podejmowania takich czynności prawnych wobec wskazanych podmiotów. Konieczność wprowadzenia zmian spowodowana jest wydaniem przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie orzeczeń dotyczących prowadzonych dwóch postępowań w kwestii wydania odmowy oraz cofnięcia pozwolenia na broń obiektową podmiotom świadczącym usługi w zakresie ochrony osób i mienia, które to sprawy zostały uchylone z powodu braku regulacji prawnych umożliwiających podejmowanie działań Policji w tym zakresie.
Ponadto w ustawie o broni i amunicji brakowało uregulowań prawnych, które pozwalałyby wydać świadectwa broni na broń szczególnie niebezpieczną placówkom oświatowym. Należy uregulować tę kwestię, ponieważ placówki oświatowe kształcące w zawodzie pracownika ochrony nie posiadają tych samych uprawnień, które mają z mocy prawa organizatorzy kursów, mimo że art. 29 ust. 1 pkt 4 stanowi, że placówki te mogą również uzyskać pozwolenie na broń.
Jednocześnie niezbędna okazała się zmiana obowiązującego art. 29 ust. 2, w którym pominięto uprawnienie placówek oświatowych do posiadania broni szczególnie niebezpiecznej. Placówki te na równi z organizatorami kursów kształcących w zawodzie pracownika ochrony przygotowują do wykonywania zawodu pracownika ochrony. Pozbawienie tych podmiotów dostępu do broni szczególnie niebezpiecznej w celach szkoleniowych powoduje wiele nieporozumień oraz zarzut nierównego traktowania podmiotów wobec prawa.
Zmieniono również brzmienie art. 16 ust. 1 i 3, likwidując tym samym niespójność przepisów ustawy i postanowień rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 marca 2000 r. w sprawie egzaminów ze znajomości przepisów dotyczących posiadania broni oraz umiejętności posługiwania się bronią (Dz. U. Nr 19, poz. 214).
Projekt zmiany ustawy przewiduje także wydawanie pozwoleń na broń na okaziciela przedsiębiorcom prowadzącym działalność gospodarczą, w celu ochrony przed szkodnikami niszczącymi efekty ich działalności (plony, zbiory). Konsekwencją tego jest nowelizacja ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o ochronie zwierząt (Dz. U. 2003r. Nr 106, poz. 1002, z późn. zm.) polegająca na wprowadzeniu dodatkowej przesłanki umożliwiającej uśmiercanie zwierząt.
Niektóre środowiska m.in. przedstawiciele Związku Producentów Ryb wskazują bowiem w wystąpieniach kierowanych do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, że ich działalność hodowlana narażona jest na istotne szkody spowodowane wyławianiem ryb przez ich naturalnych szkodników, tj. czaplę siwą, kormorana czarnego, piżmaka, norkę amerykańską i łyskę. Wskazują jednocześnie, że Minister Środowiska w rozporządzeniu z dnia 28 września 2004r. w sprawie gatunków dziko występujących zwierząt objętych ochroną (Dz. U. Nr 220, poz. 2237) wyłączył ochronę wymienionych gatunków zwierząt występujących w stawach rybnych, uznanych za obręby hodowlane.
W ocenie środowiska właścicieli stawów rybnych ograniczenie szkód jakie ponoszą oni w następstwie działań zwierząt - szkodników w ich obrębach hodowlanych, nie może być osiągnięte poprzez odstrzał redukcyjny zwierzyny o którym mowa w art. 45 ust. 3 i 4 ustawy - Prawo Łowieckie ponieważ odstrzał ten może być wykonywany wyłącznie przez członków Polskiego Związku Łowieckiego, którzy zdaniem właścicieli stawów rybnych, nie są zainteresowani tego typu działalnością.
Ponadto, jak się wydaje, właściciele stawów rybnych chcieliby uzyskać prawo natychmiastowej ingerencji w momencie bezpośredniego ataku ww. szkodników; odstrzał redukcyjny - jako działanie planowe - wyklucza możliwość tego typu interwencji.
W ocenie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi około 100 - 200 hodowców ryb będzie zainteresowanych uzyskaniem pozwolenia na posiadanie broni w celu ochrony ryb przed zwierzętami wyrządzającymi szkody w gospodarce rybackiej.
Ocenia skutków regulacji:Projektowane zmiany nie będą miały wpływu na sektor finansów publicznych, rynek pracy, konkurencyjność zewnętrzną i wewnętrzną gospodarki oraz sytuację i rozwój regionalny. Stworzą natomiast warunki do szerszego dostępu do broni dla celów ochrony mienia. "


Skopiowałem w całości ten tekst, bo nie potrafiłem go skompresować.
Ostatnio zmieniony ndz 01.kwie.2007 - 16:05 przez George, łącznie zmieniany 1 raz.
mackra
Stary bywalec
Posty: 674
Rejestracja: sob 28.paź.2006 - 00:15
Lokalizacja: Krakow
Moja broń:

Post autor: mackra »

Niezly dowcip z tym 1870, za to z rejestracja juz troche gorszy.

Kto policzy, ile bylo w 1870 modeli broni na amunicje scalona?
Ostatnio zmieniony ndz 01.kwie.2007 - 15:07 przez mackra, łącznie zmieniany 1 raz.
Magua
Stary bywalec
Posty: 621
Rejestracja: wt 24.paź.2006 - 12:35
Lokalizacja: środek puszczy
Moja broń:

Post autor: Magua »

To chyba w całości jest dowcip.
Ustawa nie może przecież określać ceny czegoś, ktoś, przy 1 kwietnia, nas robi w Karola.
MaciekP
Stary bywalec
Posty: 920
Rejestracja: śr 11.paź.2006 - 16:52
Lokalizacja: Lublin
Moja broń:

Post autor: MaciekP »

George, jeśli to jest dowcip, to można Ci wybaczyć, boś pracowity dowcipniś. Jeśli to jest prawda, to ten projekt wydaje się dziurawy jak stary przetak. :o
mackra
Stary bywalec
Posty: 674
Rejestracja: sob 28.paź.2006 - 00:15
Lokalizacja: Krakow
Moja broń:

Post autor: mackra »

I pelna sprzecznosci. Np.:

"Broń palną wytworzoną przed rokiem 1870 lub replikę tej broni, jeżeli jest przeznaczona do celów sportowych, można posiadać na podstawie karty rejestracyjnej broni wytworzonej przed rokiem 1870 lub repliki tej broni"

a dalej:

"Wydanie karty rejestracyjnej broni pneumatycznej i karty rejestracyjnej broni wytworzonej przed 1870 rokiem wymaga jedynie przedstawienia zaświadczenia o niekaralności za przestępstwa przeciwko życiu, zdrowiu lub mieniu"

W tym momencie polowa urzedasow uzna, ze ma prawo wymagac od petenta wylegitymowania sie patentem, licencja, legitymacja pzss i komunikatami z zawodow za ostatnie dwa lata.

A podciagniecie broni CP pod sport oznaczac bedzie zapewne koniecznosc trzymania jej w szafia pancernej, co jest totalna bzdura.
MaciekP
Stary bywalec
Posty: 920
Rejestracja: śr 11.paź.2006 - 16:52
Lokalizacja: Lublin
Moja broń:

Post autor: MaciekP »

Maćku, dopóki George nie przyzna, że to nie był kawał primaaprilisowy, nie ma sensu pastwić się nad tym poronionym "projektem".
Ps. Wiadoma Ci firma Parabellum nie odpowiedziała na mój onegdajszy post.
mackra
Stary bywalec
Posty: 674
Rejestracja: sob 28.paź.2006 - 00:15
Lokalizacja: Krakow
Moja broń:

Post autor: mackra »

Trenuje :)

Moze to George'a metoda na walke z obumieraniem forum :P
Awatar użytkownika
cpt.Nemo
Stary bywalec
Posty: 516
Rejestracja: śr 11.paź.2006 - 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Moja broń:

Post autor: cpt.Nemo »

mackra pisze: "Wydanie karty rejestracyjnej broni pneumatycznej i karty rejestracyjnej broni wytworzonej przed 1870 rokiem wymaga jedynie przedstawienia zaświadczenia o niekaralności za przestępstwa przeciwko życiu, zdrowiu lub mieniu"
A nie prosciej "wlasnorecznego oswiadczenia o niekaralnosci" ?
Po cholere dodatkowa oplata dla milicyjnosci ?
Jak nie wierza to niech udowodnia ze klamie i niech mnie stosownie Sad ukarze.
"1. Osoba, /.../której unieważniono kartę rejestracyjną broni pneumatycznej lub kartę rejestracyjną broni wytworzonej przed rokiem 1870 lub repliki tej broni, jest obowiązana niezwłocznie zbyć broń i amunicję do tej broni."
Albo przetopic na ciezarki do lowienia ryb o ile posiada Karte Wedkarska ?

I w powyzszy sposob bezpowrotnie tracimy bron bezzezwoloniowa nie uzyskujac nic w zamian :(
A sprawa Europejskiej Karty Broni ktora jes nieodlaczna czescia Ustawy dalej pozostaje dziurawa :(

Ten projekt mi sie nawet jako zart nie podoba :)
Awatar użytkownika
George
Bywalec
Posty: 298
Rejestracja: śr 18.paź.2006 - 07:44
Lokalizacja: Północne Mazowsze
Moja broń:

Post autor: George »

No dobra chłopaki - to był tylko żart prima aprilisowy :) :) :)
Mam nadzieję, że nikogo nie obraził.
mackra
Stary bywalec
Posty: 674
Rejestracja: sob 28.paź.2006 - 00:15
Lokalizacja: Krakow
Moja broń:

Post autor: mackra »

Pocwiczylismy :) Za rok dopracuj szczegoly ;-)
ODPOWIEDZ