Skarga Czeska odrzucona !
Wklejone bz beżowego :
"W marcu RM zaopiniowała negatywnie projekt poselski:
http://orka.sejm.gov.pl/Druki8ka.nsf/0/ ... 1692-s.pdf
Gorsza wiadomość jest taka, że skarga Czech przeciwko Radzie Unii Europejskiej i PE (C-482/17), na postawie której Czechy (i Polska jako pełnomocnik) domagają się uchylenia szkodliwej dla nas dyrektywy 2017/853 została odrzucona
http://curia.europa.eu/juris/liste.jsf? ... =C-482/17#
Tekst jest niestety tylko po czesku i francusku. Dziwne, bo skoro pełnomocnikiem była strona polska, to powinni przetłumaczyć też na język polski

Wkleiłem poniżej tłumaczenie automatyczne przez Google Translator, więc proszę nie odnosić się do jego jakości.
Poniżej niektóre ważniejsze fragmenty argumentów strony skażącej w kontekście broni CP.
"25 Republika Czeska podnosi w istocie, że dyrektywa 2017/853, wprowadzająca koncepcyjne i zasadnicze zmiany w rozporządzeniach UE dotyczących broni, jest niezgodna z prawem i zawiera niejasności w definicji nowych kategorii broni. broni, w szczególności w odniesieniu do zakazanej broni dodanej niniejszą dyrektywą do pozycji 7 i 8 kategorii A. Zdaniem tego państwa członkowskiego te niejednoznaczności powodują identyfikację danej broni i wdrożenie zakaz stosowania tych bardzo złożonych w praktyce. Ze względu na tę nielegalność i niejasność skuteczne zarządzanie rejestracją i autoryzacją takiej broni przez to państwo członkowskie zostałoby zasadniczo naruszone. Jednak pełna, dokładna i aktualna rejestracja broni byłaby oczywiście jednym z najważniejszych zadań w zakresie regulacji posiadania broni przez cywilów, jako niezbędny element polityki bezpieczeństwa kraju. państwo. Wdrożenie dyrektywy 2017/853 spowodowałoby zatem wewnętrzne trudności i stanowiłoby fundamentalne zagrożenie dla dotychczasowej polityki w tym obszarze w Republice Czeskiej, dlatego należy pilnie ją wstrzymać.
...
29 Następnie dyrektywa 2017/853 wprowadza obowiązek zgłaszania niektórych rodzajów broni, które do tej pory były wyłączone z zakresu dyrektywy 91/477, a mianowicie w szczególności zwielokrotniania broni i nieodwracalnie nieoperatywna broń - czyli zneutralizowana broń - i określenie jej właścicieli. Jednak w tym przypadku Republika Czeska jak dotąd nie zarejestrowała tych broni, tak że nie ma informacji o ich właścicielach. Tak więc identyfikacja tych ostatnich i poszukiwanie takiej broni przez właściwe organy krajowe byłyby trudne pod względem administracyjnym, jeśli nie niemożliwe.
...
30 Wreszcie, w całym szeregu pojedynczych przypadków, takich jak reprodukcja starej broni, konieczne byłoby fizyczne dostosowanie przedmiotowej broni poprzez oznaczenie jej w celu zapewnienia ich rejestracji. , Do tego ograniczenia dodano by złożoność kontroli przestrzegania tego wymogu, zarówno ze względu na dużą liczbę zaangażowanych broni, jak iz powodu braku informacji na temat zatrzymania niektórych z nich."
...
34 Po czwarte, Republika Czeska twierdzi, że transpozycja dyrektywy 2017/853 do prawa krajowego mogłaby mieć negatywny wpływ na bezpieczeństwo publiczne w tym państwie członkowskim. W istocie, nawet jeśli zachowany zostanie ścisły reżim kontroli, każde wzmocnienie przepisów dotyczących nabywania i posiadania broni nieuchronnie doprowadziłoby do przeniesienia niektórych z tych broni do nielegalnej sfery. Konsekwencje tego byłyby potwierdzone przez wcześniejsze doświadczenia w Republice Czeskiej po zaostrzeniu przepisów dotyczących rewolwerów perkusyjnych we wczesnych latach 90. W związku z tym po wprowadzeniu obowiązku rejestracji tych rewolwerów, tylko około 30 000 rewolwerów, z szacowanej łącznej liczby 200 000, zostało zgłoszonych jako zarejestrowane. Ta konsekwencja wynika również z raportu z 2014 r.
...
35 Nowe środki przewidziane w dyrektywie 2017/853 miałyby wpływ na setki tysięcy broni. Nawet gdyby zostało unieważnione, należałoby oczekiwać, że przedmiotowa broń pozostanie w nielegalnej sferze, tak że poniesiona szkoda byłaby nieodwracalna. Ponadto, w wyniku tych nowych środków, które ograniczają możliwości legalnego posiadania broni, należy oczekiwać obniżki cen broni na zwykłym rynku, a odwrotnie - wzrostu tej ceny na czarnym rynku."
A tu fragment stanowiska Trybunału:
"58 Jeśli chodzi, po pierwsze, o roszczenia Republiki Czeskiej dotyczące doświadczenia tego państwa członkowskiego po zaostrzeniu przepisów dotyczących rewolwerów perkusyjnych, należy podkreślić, że to państwo członkowskie nie przedłożył Trybunałowi dowody na poparcie tych zarzutów, aby nie mogły one wykazać ryzyka poważnej i nieodwracalnej szkody.
59 To samo dotyczy argumentu dotyczącego zmian cen broni na legalnym i czarnym rynku. Ponadto to państwo członkowskie nie wskazuje, w jaki sposób fakt, że cena broni miałaby spadać na zwykłym rynku i wzrastać na czarnym rynku, stanowiłaby zagrożenie dla bezpieczeństwa. publiczne na swoim terytorium.
60 Po drugie, fragmenty sprawozdania z 2014 r. Przytoczone przez Republikę Czeską na poparcie jej argumentu niewątpliwie podkreślają, że legalna własność broni może zostać przeniesiona ze sfery prawnej na nielegalny rynek w wyniku zmian w obowiązujących przepisach, w szczególności gdy posiadacze Broń ta nie jest zgodna z nowymi wprowadzonymi regułami, na przykład nie rejestrując broni, która krąży swobodnie przed wejściem w życie tych zasad. W świetle tych fragmentów nie wydaje się całkowicie wykluczone, że niektóre rodzaje broni legalnie przewożone na mocy dyrektywy 91/477 wkraczają do nielegalnej sfery w zakresie, w jakim ich posiadacze nie spełniają nowych wymogów dyrektywy 91/477. Dyrektywa 2017/853 lub na tej podstawie, że ta broń byłaby zabroniona przez tę ostatnią dyrektywę.
61 Z jednej strony jednak niniejsze sprawozdanie podkreśla również, że ogólnie trudno jest oszacować liczbę broni zaangażowanych w te fragmenty ze sfery prawnej do nielegalnej, tak aby znaczenie naruszenia bezpieczeństwa publicznego przedstawione w tych fragmentach pozostaje trudne do oceny.
62 Natomiast w każdym razie, aby ustalić nieodwracalny charakter zarzucanej szkody, Republika Czeska ogranicza się do twierdzenia w istocie, że nawet w przypadku stwierdzenia nieważności dyrektywy 2017/853, byłoby prawdopodobne, że broń legalnie posiadana na mocy dyrektywy 91/477, która miałaby przejść ze sfery prawnej do nielegalnej ze względu na zastosowanie nowych wymogów dyrektywy 2017/853, pozostałaby w tej drugiej sferze , Jednak to roszczenie nie jest obsługiwane. Bez uszczerbku dla wyniku wyroku, który zostanie wydany co do istoty, całkowite stwierdzenie nieważności dyrektywy 2017/853, o które wnioskuje Republika Czeska, powinno co do zasady spowodować powrót do stosowania przepisów. przewidzianej w dyrektywie 91/477, a tym samym zwrot przedmiotowej broni do sfery prawnej. "
Wniosek jest jeden Trybunał jest ślepy i głuchy na argumenty. Dostali prikaz "zwiększenia bezpieczeństwa", bo nie radzą sobie przyjezdnymi z Afryki, więc wpadli na genialny pomysł, :621: żeby rozbroić społeczeństwo. Tyle tylko, że dzięki temu społeczeństwo będzie jeszcze bardziej bezbronne i łatwiej będzie je sterroryzować przez terrorystów i przestępców :502: , którzy nie przejmują się przepisami. Czas przeprowadzić się do USA...

"